Onze tool The Feed Factory in de spotlights!

The Feed Factory op SIDN
Achter elke .nl-domeinnaam schuilt een ondernemer met een eigen missie en verhaal. Bijzonder trots zijn we dat SIDN een artikel over onze tool The Feed Factory heeft geschreven. In dit artikel worden verschillende vragen beantwoord door product owner Arne Keuning. Zo wordt er bijvoorbeeld gesproken over welke oplossingen gegeven worden door middel van The Feed Factory, hoe de missie luidt en wat onze rol is buiten Nederland.
Onze tool helpt met het actueel en compleet houden van jouw uitagenda
“The Feed Factory is een slimme, gebruiksvriendelijke tool en een toeristische database, waarmee je content en evenementen eenvoudig en duidelijk kunt managen. We richten ons vooral op Destinatie Marketing Organisaties (DMO’s) en City Marketing Organisaties (CMO’s). Dit zijn de promotie-organisties van een stad die de regie hebben over toeristische en culturele informatie. Het kost deze organisaties vaak veel redactiewerk om evenementen toe te voegen aan hun destinatiewebsite of deze aan te passen, waardoor de evenementen niet altijd up-to-date zijn.”
“Onze missie is het koppelen van evenementen aan het publiek. Door middel van onze tool en de verbinding die we maken tussen verschillende databases, zorgen we ervoor dat een evenement uiteindelijk bij het juiste publiek terechtkomt. Het gaat om evenementen als theatervoorstellingen, exposities en concerten tot congressen en zakelijke bijeenkomsten. Zowel binnen als buiten Nederland.”
Arne Keuning, Product Owner Tool & Co-owner Event Connectors
Wat is jullie rol buiten Nederland?
“Op dit moment onderzoeken welke rol we kunnen spelen in de grensregio’s van Nederland. Denk aan het zichtbaar maken van een kerstmarkt in Duitsland voor publiek uit Nederland of van een Nederlands festival voor Duits publiek. Het maakt niet uit in welk land het evenement plaatsvindt, want wij kunnen met één druk op de knop het evenement vertalen voor degene die de informatie wil lezen. Over de landsgrenzen heen kijken we vooral in welke mate een stad is gedigitaliseerd. Grote steden zoals Gent, Antwerpen of Berlijn zijn vaak al ver in digitale ontwikkelingen, maar in een ‘kleinere plaats’ als Bocholt kan onze tool echt een aanvulling zijn. Het is mooi als we met onze tool kunnen zorgen dat kleinere dorpen of steden ook een goed gevulde evenementenagenda krijgen.”
Hoe belangrijk is online zichtbaarheid voor jou?
“Onze website is ons belangrijkste online kanaal. We werken hard aan het verbeteren en meertalig maken hiervan. Ook maken we gebruik van sociale media en we zetten advertenties in om onze doelgroep goed te bereiken. Daarnaast sturen we ook een nieuwsbrief aan de gebruikers van onze tool. Hierin vertellen we wat we doen, wat onze plannen zijn en geven we tips om onze tool te gebruiken.”
Hoe kwam je op de domeinnaam thefeedfactory.nl?
“The Feed Factory is de opvolger van de Nationale Database voor Toeristische, Recreatieve en Culturele informatie. In 2017 ontwikkelden mijn zakenpartner Maurice Jumelet en ik deze tool in opdracht van VVV Nederland. Toen VVV Nederland een andere koers ging varen, konden wij de tool loskoppelen en doorontwikkelen. Op deze manier konden we onze klanten die de database al gebruikten, blijven ondersteunen. Onze eerste voorkeur voor de naam was ‘Feed Factory’, maar deze .nl-domeinnaam was al in het bezit van een varkenshouderij… We maakten er daarom ‘The Feed Factory’ van. Dit bedrijf valt onder de overkoepelende organisatie Event Connectors, waar Maurice en ik beiden eigenaar van zijn.”
Noot: Anno 2025 gebruiken we zelf de naam ‘The Feed Factory’ niet meer, omdat onze tool en dienstverlening inmiddels veel breder inzetbaar is dan alleen voor het aansluiten van feeds. Tevens is de naam ‘The Feed Factory’ in het Engels vertaald letterlijk een ‘veevoederfabriek’… Vandaar dat wij gekozen hebben voor de naam ‘Event Connectors’.
Benieuwd naar het hele artikel?
In het artikel wat verschenen is op SIDN, vertelt Arne Keuning meer over het ontstaan en de missie van The Feed Factory. Bekijk hier het artikel van SIDN over The Feed Factory en de keuze van de domeinnaam.