Naar de inhoud

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen en antwoorden

Lees antwoorden op veelgestelde vragen bij je oriëntatie op de inzet van onze tool. Bekijk FAQ’s over de toepassingen, mogelijkheden, abonnementen, prijzen en ondersteuning voor jouw Destinatie Marketing, Citymarketing of culturele organisatie. Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Neem contact op.

Bekijk de veelgestelde vragen:

FAQ: onze tool

Waarom is de naam aangepast van The Feed Factory?

Onze tool heette vroeger ‘The Feed Factory’ en die naam dekt niet helemaal meer de lading nu we met een slimme editor, vertalingen, AI-functionaliteiten en andere handige toepassingen meer doen dan ‘feeds’ aansluiten. We zien onze tool als een headless CMS voor online destinatiemarketing en citymarketing. Tevens is de naam ‘The Feed Factory’ in het Engels vertaald letterlijk een ‘veevoederfabriek’… Vandaar dat wij gekozen hebben voor de naam ‘Event Connectors’. We konden ook geen andere creatieve naam bedenken, vandaar dat we onze tool nu ‘Tool’ noemen.

Kan ik een demo van jullie tool aanvragen?

Je kunt vrijblijvend een demo aanvragen. Geef voorkeursdag, -tijd en contactgegevens door. Wij plannen dan je demo van onze tool in.

Is er een handleiding en support voor jullie tool?

Ja, we hebben een online helpcenter, een supportdesk voor gebruikers en een gebruikershandleiding om gelijk goed te starten. Verder organiseren we regelmatig online sessies speciaal voor gebruikers, waarin we vragen beantwoorden en nieuwe mogelijkheden laten zien.

Kunnen partners ook toegang krijgen tot de tool

Ja, in pakket Plus en pakket Pro zit de partnermodule. Daarmee geef je partners, zoals hotels, restaurants, theaters, congres- of vergaderlocaties, winkels, bibliotheken, … uit jouw stad, regio of branche toegang tot de tool om hun eigen evenementen en activiteiten in te voeren, om eigen locatiegegevens bij te werken en zo samen een actueel aanbod te bieden.

Heb ik speciale software of ondersteuning voor jullie tool nodig?

Onze tool werkt in je browser. Je hebt alleen een internetverbinding en een browser als Chrome, Firefox of Safari nodig. Voor het koppelen van de tool aan het CMS van je website heb je de inzet van je webontwikkelaar of webbureau nodig. Wij kunnen dat ook voor je doen of begeleiden.

Wat is een Headless Content Management Systeem of Headless CMS?

Een headless CMS is een centrale tool waarin je al je content op één plek beheert. Denk aan evenementen, activiteiten, locaties, winkels, restaurants en fiets- en wandelroutes. Ook beheer je al je teksten, foto’s en video’s op deze centrale plek. Het unieke van een headless CMS is dat deze content automatisch op verschillende plekken getoond kan worden: op je website, in je app, in een magazine, in een flyer én bijvoorbeeld op informatieschermen (TV-schermen) in de stad.

Wat is een API?

Een API is een afkorting voor Application Programming Interface. Het is een combinatie van regels en richtlijnen voor het koppelen van systemen. Met behulp van een API kunnen verschillende software-applicaties met elkaar, na autorisatie, communiceren en gegevens met elkaar uitwisselen.

Is er ondersteuning bij het starten met jullie tool?

Ja, wij helpen bij het inrichten van de tool, het aanmaken van gebruikers, het stylen van het formulier, het aansluiten van (een) lokale bron(nen), het configureren van de juiste talen en ondersteuning bij aansluiten op het gebruikte CMS door jullie webontwikkelaar. Voor deze ‘setup’ rekenen we eenmalig startkosten. Hierbij hoort ook een online startmeeting (training) van 1 uur voor gebruikers met uitleg over het gebruik van de tool. We hebben ook documentatie en instructies voor het aansluiten van feeds en onze tool voor webontwikkelaars.

Kan ik ook zelf routes maken met jullie tool?

Nee, wij bieden geen functionaliteit voor het samenstellen van routes. Wel bieden we de mogelijkheid om routes van bijvoorbeeld Routemaker en andere routetools te koppelen aan onze tool. Ook kun je zelf een beschrijving van een route opnemen. Door het het opnemen van routes in onze tool kun je op je website een overzicht tonen van alle routes in jouw stad of regio.

Welke DMO’s, gemeenten en andere organisaties maken gebruik van jullie tool, oplossingen en support?

Her rijtje begint hier te lang te worden om ze allemaal op te sommen, maar wij werken al sinds 2017 voor VVV Nederland en daarna samen met steden als Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, Velsen/Ijmuiden, Apeldoorn en tegenwoordig ook voor het grootste natuurgebied van Nederland – de Veluwe – aan een zo compleet mogelijk aanbod van evenementen, locaties en ook routes in hun destinatie. Kijk voor een vollediger overzicht op onze site bij bijvoorbeeld cases.

Lees meer over onze tool

FAQ: over het abonnement

Wat zijn de abonnementen en prijzen?

We hebben 3 abonnementen met verschillende uitbreidingsmogelijkheden (add-on’s) om je pakket uit te breiden. Tevens kunnen we maatwerk bieden door specifieke koppelingen, uitwissel- en exportmogelijkheden te bieden. Ook andere ondersteuning en maatwerk is mogelijk en wordt apart begroot. Bekijk onze pakketten, abonnementen en prijzen.

Voor welke organisaties zijn de tool en diensten van Event Connectors interessant?

Onze dienstverlening, support en toepassingen zijn interessant voor:

  • Destinatie Marketing Organisaties – DMO
  • Citymarketing Organisaties – CMO
  • BIZ / Binnenstad management / centrummanagement
  • Culturele instellingen, zoals theaters, poppodia en andere culturele instellingen
  • Routebureau’s en recreatieschappen
  • Regionale en provinciale recreatieve, toeristische en culturele organisaties
  • Landelijke recreatieve, toeristische en culturele organisaties
  • Bibliotheken
  • Gemeenten (bijv. voor de uitgifte van evenementenvergunningen – vergunnningenproces)
  • Provincies

Onze tool wordt gebruikt vaak door destinatiemarketeers, citymarketeers, redacteuren, contentmakers en digitale / datamarketeers.

Kan ik extra gebruikers of partners toevoegen?

Elk pakket heeft een aantal standaard gebruikers. Wil je een extra gebruiker toevoegen dan is dat mogelijk tegen een geringe vergoeding en zonder dat je gelijk en groter pakket moet afnemen.

Lees meer over onze abonnementen

FAQ: over onze oplossingen en toepassingen

Kan ik ingevoerde evenementen op mijn website tonen?

Ingevoerde evenementen kun je in een evenementenlijst, evenementenkalender, uitagenda of activiteitenoverzicht tonen. Dat kunnen je eigen ingevoerde evenementen zijn, maar ook door jou geselecteerde evenementen van theaters, podia, bioscopen en andere partners in jouw stad, streek of regio.

Kunnen anderen ook evenementen en activiteiten toevoegen?</h3)
Ja, iedereen die een evenement, congres, cursus, voorstelling, festival, musical, concert, rondleiding, stadswandeling en/of andere activiteit organiseert kan deze via een online webformulier aanmelden. Ook locaties als restaurants en hotels kunnen aangemeld worden. Jullie redactie selecteert, verrijkt en publiceert de gewenste evenementen, activiteiten en locaties. Iedereen kan aanmelden, maar de keuze om wel of niet te tonen heb je zelf in de hand. Voor organisatoren met meerdere evenementen hebben we ook een partnerinlog en ook kunnen ze een automatische koppeling (‘feed’) laten aansluiten. Dat laatste scheelt veel handwerk bij het ‘dubbel’ invoeren.

In hoeveel talen kan ik mijn evenementen vertalen?

In principe kan dat in elke taal met onze – automatische – vertaalmodule. Standaard hebben wij o.a. Duits, Engels, Frans, Italiaans en Spaans aanstaan om te kiezen. Elke pakket vertaald naar 1, 2 of meer talen. . Op verzoek kunnen we specifieke talen toevoegen in de tool. Het vertalen kan van Nederlands naar elke andere taal, maar ook andersom. Bijv. Engelstalig aangeleverde content kan ook naar het Nederlands vertaald worden.

Kan ik ook café’s, restaurants, hotels, boot- en fietsverhuur en winkels invoeren en tonen?

In onze tool is ook een mogelijkheid om, naast theaters, poppodia, bioscopen, festivallocaties, ook de mogelijkheid om locaties als cafe’s, restaurants, hotels, bed & breakfasts, winkels en congreslocaties van jouw stad, streek of regio op te nemen. Deze kun je ook op je website(s), TV-schermen en UitAgenda tonen.

Kan ik (ook) een website maken met congreslocaties en vergaderlocaties in mijn stad (‘Venuefinder’)?

Ja, met onze tool kun je ook een website, overzicht of magazine voorzien met alle congreslocaties en vergaderlocaties van jouw stad of streek. Per congreslocatie kunnen zalen, opstellingen, voorzieningen en zakelijke contactgegevens van een congreslocatie worden opgenomen. Zo’n ‘Venue Finder’ informeert en inspireert congresorganisatoren om congressen te organiseren in jouw stad of regio.

Kan ik een papieren UitAgenda, magazine, Uitladder of evenementengids samenstellen?

Met onze exportmodule kun je een selectie maken van evenementen in bijv. komende maand(en). Je kunt deze – indien gewenst – specifiek voor jeugd filteren en/of rubriceren op een genre als cultuur, muziek of … De selectie van evenementen kun je exporteren naar je vormgever van je papieren UitAgenda, Magazine of Uitladder. Ook kun je zo bijv. makkelijk een top 10 van interessante locaties in jou stad exporteren. Zo kun je gemakkelijk een publicatie voorbereiden.

Kan ik ingevoerde evenementen op een TV-scherm tonen?

Ingevoerde evenementen kun je – via een narrow casting / Digital Signage oplossing – op TV-schermen in je winkel, museum, theater, bibliotheek of toeristisch informatiepunt tonen. De informatie kan ook op informatiezuilen en op TV-schermen in etalages getoond worden. Dat kunnen je eigen ingevoerde evenementen zijn, maar ook door jou geselecteerde evenementen van theaters, podia, bioscopen en andere partners in jouw stad, streek of regio. Ook bieden we narrowcasting van routes en locaties.

Lees meer over onze abonnementen & Add-On's

FAQ: voor webontwikkelaars en developers

Is jullie API gedocumenteerd?

Ja, er is technische documentatie via Swagger om de API aan te spreken en de relevante data in CMS, database of systeem te koppelen.

Welke CMS’en en systemen ondersteunen jullie?

We hebben koppelingen gemaakt naar de volgende Content Management Systemen:

  • WordPress (met onze eigen WordPress-plugin)
  • Sitecore
  • Umbraco
  • Craft CMS
  • Drupal

Daarnaast ondersteunen we in- en uitvoer (en synchronisatie) met Headless CMS, met CRM-systemen als Salesforce en met Open data-platformen.

Hebben jullie een speciale plugin voor WordPress?

WordPress CMS is een veelgebruikt CMS en daarom hebben we een speciale koppeling gebouwd tussen onze tool en WordPress CMS. Hierdoor wordt de uitwisseling van evenementen, locaties en eventueel routes heel gemakkelijk gemaakt en is je website altijd actueel. Onze WordPress-plugin is een veilige en handige manier om evenmenten, locaties en/of routes uit te wisselen.

Kan ik ook een technische implementatiepartner worden?

Ja, we werken graag structureel en prettig samen met webontwikkelaars en webbureau’s voor de koppeling van onze tool aan publicaties als websites, apps, widgets en naar diverse systemen/tools. We zoeken vooral programmeurs die goed zijn in coderen, zich willen houden aan een aantal onderlinge codeafspraken, goed kunnen communiceren en vooral die het leuk vinden om samen mooie toepassingen te ontwikkelen.

Is rechtstreeks contact met jullie / andere ontwikkelaars mogelijk?

Ja, via ons #developers channel op Slack en door samenwerking op Github aan code, code reviews en commits heb je rechtstreeks contact en werk je direct samen met onze ontwikkelaars.

FAQ: over Event Connectors

Wat is Event Connectors?

Event Connectors B.V. is het bedrijf van Maurice Jumelet en Arne Keuning. Zij hebben, met het ontwikkelteam, de tool en dienstverlening ontwikkeld. Vanuit Event Connectors wordt doorontwikkeling en support geboden voor gebruikers van de tool. Event Connectors B.V. staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nr. 82426961.

Wat is jullie ervaring in de culturele, recreatieve en toeristische sector?

Sinds 2015 hebben wij ervaring met oplossingen, advies en tools voor bijv. het Nederlands Uitbureau, VVV Nederland, NDTRC, amsterdam&partners, Rotterdam Partners, Rotterdam Festivals, Rotterdam Centrum, De Buik Van Rotterdam, De Buik van Amsterdam, NBTC, Kennisnetwerk Destinatie Nederland, bibliotheken, culturele instellingen en Gemeente Velsen / Citymarketing Velsen.

Hoe is Event Connectors ontstaan?

In 2017 ontwikkelde IT Helden en Upstream een oplossing met de naam ‘The Feed Factory‘ voor VVV Nederland en met als belangrijkste gebruiker amsterdam&partners om voor de start van het culturele seizoen zo veel mogelijk automatisch relevante content te verzamelen en aan te bieden aan de Nationale Database voor Toeristische Recreatieve en Culturele informatie (NDTRC). In 2020 kondigde VVV Nederland aan de NDTRC niet meer te ondersteunen en heeft The Feed Factory deze plek en functie van de NDTRC overgenomen en wordt vanuit Event Connectors B.V. ondersteund.

Lees meer over onze abonnementen

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

We staan voor je klaar om jouw ambities bij een nog groter publiek bekend te maken. Aarzel niet en neem vandaag nog contact met ons op. We horen graag van je.

Contact opnemen