Naar de inhoud

De kracht achter Visit Kop van Holland

De kracht achter Visit Kop van Holland: Effectieve samenwerking & dynamische content

Case

Na het stopzetten van het initiatief “Holland boven Amsterdam” zochten de regio’s Den Helder, Schagen en Hollands Kroon een gezamenlijke manier om hun toeristische en culturele aanbod te presenteren. De drie gemeenten wilden hun krachten bundelen onder één merk: Visit Kop van Holland. Dit nieuwe platform moest zowel relevant als toegankelijk zijn voor bewoners en bezoekers van deze regio. Het resultaat: een centrale destinatiewebsite, waarmee het complete aanbod van evenementen, locaties en routes per gemeente beter zichtbaar wordt gemaakt.

Visit Kop van Holland

Visit Kop van Holland is een samenwerkingsverband van de gemeenten Hollands Kroon, Schagen en Den Helder en zet zich in voor de promotie van de Kop van Noord-Holland als aantrekkelijke toeristische bestemming dat bekend staat als het meest authentieke stukje van Nederland.

Kop van Holland

Uitdaging

De uitdaging was het ontwikkelen van een gezamenlijk platform dat het volledige aanbod van de Kop-regio samenbrengt, waaronder de natuur, historie en de diverse activiteiten die per gemeente plaatsvinden. Het doel: het versterken van de toeristische aantrekkingskracht van de Kop van Noord-Holland. De volgende elementen waren van belang:

  • Digitale toegankelijkheid voor bewoners en bezoekers
  • Meertalige beschikbaarheid (Nederlands, Duits, Engels)
  • Dynamische content op basis van automatische datafeeds
  • Integratie met campagnes zoals de tulpencampagne

noord-holland

Oplossing

Event Connectors heeft als oplossing samen met Wiegert Schouten van Devomo een nieuwe destinatiewebsite (onderdeel van Visit Kop van Holland) ontwikkeld, die het toeristische en culturele aanbod van de regio presenteert aan zowel bewoners als bezoekers.

Visit Kop van Holland beschrijft deze regio als: “een rijkdom om er te wonen, te groeien, te werken, te onthaasten, vakantie te vieren.”

In samenwerking met Rosalie, Peter en Robin van de Campaigns & Results afdeling wordt de regio Kop van Noord Holland op een dynamische manier onder de aandacht gebracht. Met bepaalde marketingcampagnes zoals Visit Kop van Holland’s tulpencampagne heeft Event Connectors een interactieve kaart ontwikkeld, waarbij bezoekers kunnen zien waar zij de tulpenvelden kunnen vinden. Tevens zet de campagneafdeling winacties en nieuwsbriefmodules in ter versterking van de promotionele inspanningen.

Door samen te werken met de Campaigns & Results afdeling en informatie te vertalen naar dynamische content, weet Visit Kop van Holland de regio op een slimme manier op de kaart te zetten.

Onze aanpak in stappen:

  • Automatische datafeeds: Invoer van evenementen, locaties en routes via gekoppelde organisaties en platforms
  • Vertaling en filters: De uitagenda is beschikbaar in meerdere talen om de informatie toegankelijk te maken voor een breed publiek
  • Redactie & migratie: Verzorgen van de redactie en migratie, zodat de website ten alle tijde kwalitatief goed, actueel en technisch correct is
  • Interactieve kaart: Kaartweergave met filteropties per type activiteit of gemeente
  • Digitale support: Structurele destination support en overlegmomenten om het systeem actueel, relevant en gebruiksvriendelijk te houden.

Resultaat

De nieuwe website van Visit Kop van Holland is op 12 juni 2024 gelanceerd. De resultaten zijn:

  • Een nieuwe destinatiewebsite dat laat zien wat er allemaal te doen is in de regio Kop van Noord-Holland
  • Campagnes zijn effectiever dankzij de dynamische content in samenwerking met de Campaigns & Results afdeling van Visit Kop van Holland
  • De website is meertalig beschikbaar: Nederlands, Duits en Engels
  • De website biedt ondernemers en samenwerkingspartners in de Kop van Noord-Holland een waardevol en goed werkend platform
  • Promotie van het gebied is versterkt: verkeer naar accommodaties en evenementen is gestegen

Visit Kop van Holland is een goed voorbeeld van hoe een effectieve samenwerking tussen gemeente en marketingpartners heeft geleid tot een sterke positionering van de regio Kop van Noord-Holland als toeristische bestemming.

noord-holland

Wist je dat… Ondernemers uit de regio binnenkort gebruik kunnen maken van een widget? Dit is een plug-in ontwikkeld om actuele evenementen, locaties en routes te tonen op hun eigen websites. Half juni wordt er vanuit Visit Kop van Holland een nieuwbrief gestuurd naar desbetreffende ondernemers om hier gebruik van te maken. Geïnteresseerd in hoe dit proces verloopt? Neem hier een kijkje: https://visitkopvanholland.nl/toolbox/

En verder?

De tool wordt continu geoptimaliseerd op basis van feedback van gebruikers en regiopartners. De samenwerking tussen Event Connectors en de campagneafdeling van Visit Kop van Holland (waaronder Rosalie, Peter en Robin) blijft gericht op innovatie, flexibiliteit en impact.

 

Wat zegt Visit Kop van Holland over onze samenwerking?

“De database, tool en support helpen ons om de regio Kop van Noord-Holland optimaal te promoten. De website geeft ons veel mogelijkheden om onze marketing optimaal in te richten.”
– Peter Tas, Visit Kop van Holland

 

Bekijk de website van Visit Kop van Holland: www.visitkopvanholland.nl
Wij schreven ook een blog over hoe de nieuwe destinatiewebsite laat zien hoe mooi de Kop van Noord-Holland is.

Moeite met het zichtbaar maken van evenementen in jouw stad of regio?

Worden evenementen gemist omdat organisatoren geen centraal platform hebben om ze te delen of omdat bezoekers niet weten waar zij het aanbod kunnen vinden? Je bent niet de enige. Veel gemeenten en destinatie- en citymarketingorganisaties lopen hier tegenaan. Goed nieuws: wij hebben de ervaring en oplossing die werkt. Met onze ervaring in het ontwikkelen van centrale uitagenda’s, zoals voor Visit Kop van Holland zorgen we voor meer zichtbaarheid, betere samenwerking en eenvoudig beheer van evenementen.

Neem contact op