De kracht achter Visit Kop van Holland

Arnhem had op vele verschillende websites evenementen en activiteiten in de stad staan. Dat was verwarrend voor bezoekers en bewoners: welke agenda moest je bekijken voor de activiteiten in de hele stad? Resultaat: één centrale uitagenda, betere zichtbaarheid van evenementen, meer digitalisering en een sterke samenwerking tussen Arnhemse partijen.
Stichting Citymarketing Arnhem fungeert als de regisseur van de Arnhemse citymarketing. In nauwe samenwerking met de gemeente en vele organisaties en bedrijven werken zij samen aan de marketing- en merkstrategie én een goede promotie van de stad.
Zoals eerder benoemd waren er veel losse uitagenda’s van verschillende Arnhemse organisaties. De samenwerkende Arnhemse partijen zochten daarom naar een manier om alle content centraal te beheren en het aanbod te bundelen in één gezamenlijke uitagenda. Daarbij was het belangrijk dat gebruikers konden filteren op evenementen per kwartier, wijk of buurt. Zij waren daarnaast op zoek naar een manier om het handmatige invoerproces van evenementen te digitaliseren.
Foto: Gregory Sardjoe
Event Connectors ontwikkelde een centrale uitagenda voor Citymarketing Arnhem in samenwerking met Studio Bas Boerman voor het ontwikkelen van de website en lokale stakeholders die gekoppeld zijn aan onze tool.
Onze aanpak in stappen:
De uitagenda, IntoArnhem is gelanceerd op 2 juni 2025. De eerste resultaten zijn:
Wat zegt Citymarketing Arnhem over onze samenwerking?
“Enthousiaste club, inspirerend, datagedreven. Denken mee en zijn persoonlijk betrokken.”
-Bas Keukens, Citymarketing Arnhem
Bekijk de nieuwe uitagenda IntoArnhem: www.intoarnhem.nl