IntoArnhem: één centrale uitagenda voor de hele stad
Bekijk de complete uitagenda van Arnhem op #IntoArnhem

Zandvoort Marketing wilde hun website verbeteren. De bestaande website voldeed, was drietalig, was up-to-date, informeerde en inspireerde bezoekers. Maar zij wilden een website die toekomstbestendiger was, flexibeler in onderhoud en beter aansloot bij hun ambitie voor het zijn van een digital travel agent. Er moest een nieuwe website komen waar bezoekers niet alleen informatie konden ophalen en inspiratie konden opdoen, maar ook direct hun verblijf konden boeken. De website moest laten zien dat Zandvoort vier verschillende dingen biedt: strand, dorp, circuit en natuur. Zandvoort heeft het hele jaar door iets te doen, niet alleen in de zomer. Het resultaat: een vernieuwde website waar innovatie en slimme integratie samenkomen.
Zandvoort Marketing is de Destination Branding Organisation van Zandvoort: de organisatie die bijdraagt aan de positieve positionering van Zandvoort als jaarrond aantrekkelijke kustplaats.
Herkenbaar?Je hebt een mooie bestemming met een website die voldeoet, maar je wilt meer. Een platform dat toekomstbestendiger is, flexibeler in onderhoud en beter aansluit bij je digitale ambities. Dat was precies de situatie van Zandvoort Marketing.
Hun pijnpunten:
Zandvoort Marketing wilde laten zien hoe veelzijdig Zandvoort is. Een bruisende kustplaats met strand, natuur, dorpse charme en het iconische circuit. Maar vooral wilden ze functioneren als digital travel agent.
Wat ze wilden:
Wat hebben we gedaan? We hebben een op maat gemaakte website ontwikkeld die bezoekers in één oogopslag laat zien wat Zandvoort het hele jaar te bieden heeft en hen direct laat boeken.
De belangrijkste features:
Daarnaast is de website visueel rijk en gebruiksvriendelijk. Bezoekers vinden alle informatie op één plek, altijd actueel en betrouwbaar.
Stap 1: Goed luisteren
In nauwe samenwerking met Pim, Elise en Marc van Zandvoort Marketing hebben we eerst goed geluisterd. Wat wilden ze bereiken? Wat was hun verhaal?
Stap 2: Slim onderzoek
Shoptimalisatie deed zoekwoordenonderzoek. Niet wat Zandvoort wilde promoten, maar wat bezoekers écht zoeken. Op basis daarvan hebben we de contentstrategie aangepast.
Stap 3: Samenwerking
De website ging begin juni 2025 live. Het is nog te vroeg voor uitgebreide resultaten, maar de eerste indrukken zijn positief:
“Wat ons het meest trots maakt? De combinatie van storytelling en slimme techniek. De website laat zien wat Zandvoort écht is en dat het veel meer is dan strand en racen.” – Event Connectors.
Wij vroegen ook Wiegert Schouten van Devomo, de websiteontwikkelaar waar hij het meest trots op is. Hij zei: “De filterpagina’s, zoals die van locaties, werken best mooi. Maar ook de cards met golfjes (zie bijv. de homepagina) was leuk om te doen, die golfjes lopen namelijk altijd exact door tussen de cards, in welke combinatie of layout je ze ook zet”.
Wist je dat… de meest populaire pagina van Visit Zandvoort de webcam is? Zandvoort heeft op verschillende locaties webcams die live laten zien hoe het weer is. Slim bedacht! Bezoekers kunnen zo zien of het de moeite waard is om te komen. Bekijk het hier: https://visitzandvoort.nl/webcam/
Wat zegt Zandvoort Marketing over onze samenwerking?
“Zandvoort is klaar voor de toekomst mede dankzij de samenwerking met Event Connectors, hun innovatieve tool én onze strategie.”
– Pim Huijsmans, Zandvoort Marketing.
Bekijk de websites:
Benieuwd naar meer informatie over deze case? Lees hier de blog.
De foto’s zijn afkomstig van: https://beeldbankzandvoortmarketing.nl/